81. Skupština Asocijacije uvoznika 81. Skupština Asocijacije uvoznika
81. Skupština Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova održana je 01. juna 2012. god. u hotelu Jadran u Zobnatici. Sednici je prisustvovalo 16 članica Srpske asocijacije... 81. Skupština Asocijacije uvoznika

81. Skupština Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova održana je 01. juna 2012. god. u hotelu Jadran u Zobnatici. Sednici je prisustvovalo 16 članica Srpske asocijacije uvoznika, dve članice INTERMOTORS i KVIS prenele su pravo glasa na druge članove, dok su PORSCHE, EUROAUTO, BOSH, TOYOTA, TELETRADE i HYUNDAI bili opravdano odsutni.

Konstatovano je da postoji kvorum, tako da su članice  usvojile  dnevni  red 81. Sednice. Ustanovljeno je i da postoji dovoljan broj prisutnih sa pravom glasa za donošenje odluka ukoliko bude glasanja za neke od predloga.

Najavljen je gost iz Agencije za bezbednost saobracaja g-din Vladan Popović koji je spremio izlaganje i objašnjenja u vezi novog  pravilnika o podeli motornih vozila sa tehničkim uslovima za motorna vozila. Predsednik je predstavio ciljeve i ostvarenja u prethodnom periodu i predstavio skupštini uvoznika izveštaj o radu koji je kasnije bio podeljen kao radni materijal sednice.

Naravno ono što je suština izlaganja je da je rad Srpske Asocijacije uvoznika usmeren ka cilju poboljšanja pozicije svih subjekata koji se bave uvozom motornih vozila i rezervnih delova. Bord direktora je opravdao svoje postojanje da brže i efikasnije nastupa pred državnim i drugim institucijama u cilju regulisanja privrednih pitanja i poreske politike.

Asocijacija je obaveštavala javnost o svojim stavovima i pitanjima koja su povezana sa delatnostima koje se odnose na uvoz i prodaju motornih vozila kao i na poresku politiku koja direktno utiče na promet istih. Prikupljanje informacija je značajan segment rada asocijacije o tržištu i njenim potencijalima, asocijacija radi partnerski sa Auto magazinom i do sada je ta saradnja na najvišem nivou. Ono što zabrinjava je neslaganje kod nekih rezultata pojedinih uvoznika u odnosu na tržište novoregistrovanih vozila, ali je to predvidjeno kao posebna tačka dnevnog reda na današnjoj sednici.

Osvrt je bio na saradnju sa Beogradskim sajmom uz analizu otkazivanja BG car show-a 2012. Ocena je da je bolje što je otkazan sajam na vreme, tako da je prodaja imala konstantan rezultat bez posebnog rasta u predvidjenom terminu sajma što je do sada bio slučaj. Naglašeno je da se već počne oko pregovora za Medjunarodni sajam automobila 2013. Ovoga puta pregovore treba započeti prvo sa Udruženjem proizvodjača motornih vozila koji su i vlasnici licence za medjunarodni sajam pa tek onda sa Beogradskim sajmom.

Druga tačka dnevnog reda je bio Pravilnik o podeli motornih vozila sa tehničkim uslovima za vozila. G-din Vladan Popović je upoznao sve članove skupštine o novim izmenama, tačnije o novom pravilniku, jer je bilo toliko izmena da su morali da donesu novi pravilnik. Isto tako je procent alkohola vozača koji voze službeno vozilo za lični prevoz dozvoljeno do 0,3 promila, a ukoliko je profesionalni vozač i vozi više lica na službeni put, taj procenat je 0 promila.

Što se tiče zimskih guma, tu je zakonodavac sada ostavio termin da je od 31. marta do 01. novembra letnja sezona, a period izmedju 01. novembra i 01. aprila zimska sezona, ali je korišćenje zimskih pneumatika obavezno samo za vreme snežnih padavina, dok vremensko ograničenje ne uslovljava obavezu korišćenja zimskih, odnosno letnjih preumatika.

Treća tačka je bila analiza tržišta motornih vozila u Republici Srbiji. Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova je uputila zvničan dopis MUP-u Srbije, Upravi za upravne poslove gde traži podatke o broju novoregistrovanih vozila u prethodnom periodu. Zaključak je da, kada se dobiju zvanični podaci od MUP-a, da ce se onda pristupiti kompletnoj analizi podataka.

Predloženo je da se napokon sa zakonodavcem usaglasi Euro norma za nova i polovna vozila koja je logično da za polovna bude za jedan stepen niža od Euro norme za uvoz novih vozila. Ako uvoznici novih imaju obavezu za Euro 5, onda je potpunio logično da za polovna vozila bude Euro 4.

Četvrta tačka je bila najava reizbora Predsednika i članova Upravnog odbora asocijacije uvoznika. Saopšteno je da krajem godine predsedniku ističe mandat, a isto tako ističe mandat  i članovima Uravnog odbora tako da je sada pravo vreme da se krene u reorganizaciju Asocijacije.

Napomenuto je  da je vreme krize i da nam trebaju nove ideje, a samim tim i novi ljudi. Potreban efikasan Upravni odbor sa svežim idejama, da će se tako osvežiti  rad skupštine i Upravnog odbora, a samim tim će se unaprediti i rezultati asocijacije. Važno je da članovi Upravnog odbora budu direktori ili vlasnici kompanija koje predstavljaju. Samo tako smo sigurni da će biti dovoljno motivisani i orjentisani prema cilju kome svi težimo. A to su naravno, bolji uslovi poslovanja, pravilna poreska politika i što je najvaznije, uredjeno  tržiste motornih vozila. To je onda glavni kriterijum za ulazak na listu za potencijalne kandidate novog Borda uvoznika asocijacije uvoznika.

Imamo dovoljno vremena da razmislimo o svim kandidatima i ocenimo njihov rad, a takođe ima vremena da se predlože novi članovi kao i kandidati za Predsednika.